Krízy sú príležitosťou pre rast. Avšak kľúčové je vnímať ich ako výzvy, ktoré posúvajú biznis vpred. Krízové situácie podniku pomáha zvládnuť krízový manažment. Ten ovláda spôsoby, ako krízovú situáciu vyriešiť a nastoliť opätovnú stabilitu a rast spoločnosti.
Pre dosiahnutie úspechu spoločnosti je nevyhnutnosťou manažment zmien, ktorý sa spája, napríklad s vyššou agilitou, lepšou konkurencieschopnosťou, zvýšením produktvity alebo vyššou spokojnosťou zamestnancov. Manažment zmien i riadenie kríz môže mať v rukách interim manager, čiže dočasný manažér z vonkajšieho prostredia, ktorý má všetky predpoklady na dosiahnutie stanovených cieľov.
Tipy, ako vybrať interim manažéra
Interim manager je dočasný externý profesionál, ktorý vám pomôže s krízovým manažmentom a manažmentom zmien. Pre výber toho správneho musíte predovšetkým identifikovať povahu krízy, teda jej rozsah a vplyv na organizáciu. Na základe toho si stanovíte, akými zručnosťami a skúsenosťami musí disponovať tento odborník.
Urobte si prieskum trhu v tejto oblasti a vyberte si vhodných kandidátov. Porovnajte ich odborné znalosti, skúsenosti, zručnosti a dosiahnuté výsledky. Práve referencie od firiem, ktorým pomohli, môžu byť kľúčovým aspektom pri rozhodovaní. Keďže krízové situácie sa môžu rýchlo meniť a vyvíjať rôznymi smermi, preferujte interim managera, ktorý disponuje flexibilitou. To znamená, že sa dokáže rýchlo prispôsobiť zmenám.
Interim manager musí mať vynikajúce komunikačné schopnosti. Tie sú jedným z kľúčových faktorov pri efektívnom sprostredkovaní informácií zainteresovaným stranám. Vytvárať prostredie plné dôvery, upokojovať obavy a motivovať je pri manažmente zmien takisto dôležité.
Nepodceňujte ani osobnosť interim managera, ktorá by mala zodpovedať štýlu vášho riadenia i hodnotám spoločnosti. Posledným krokom je absolvovanie pohovorov s vybranými kandidátmi. Na záver zhodnoťte odborné znalosti, skúsenosti, komunikačné schopnosti i osobnosť manažéra, nepodceňujte ani svoju intuíciu a vyberte si toho správneho.